تبلیغات
Rap Hot 2.gif اسم و فامیل و شماره موبایل و بیوگرافی+فول اهنگ تمامی رپرها - بیوگرافی بهرام -ابلیس - یاس - شاهین نجفی
اسم و فامیل و شماره موبایل و بیوگرافی+فول اهنگ تمامی رپرها
اسم و فامیل و بیوگرافی وشماره موبایل تمامی رپرها بنرما جنبش راه سبز

لینکدونی

آرشیو

نظرات خود را به ایمیل ما بفرستید" کلیک کن"

لینکستان

عكس های كمیاب و با حال از رپرها

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

بیوگرافی بهرام -ابلیس - یاس - شاهین نجفی

سلام بچه ها امروز می خوام بیوگرافی بهرام و ابلیس و یاس و شاهین نجفی بذارم که خیلی جالب هم هست این چهار نفر تو سبک های اجتماعی و اعتراض فعالیت می کنن امیدوارم از این مطلب لذت ببرید اگه هم دوست داشتید نظر بدید 

 

اگر بیوگرافی شماره موبایل و ... از رپرها می خواهید

در خبرنامه عضو شوید(اگه دوست داشتین نظر بدید)

                               بیوگرافی بهرام

این بیوگرافی از زبون خود بهرام هست خودم از تو page 360 خودش برداشتم
متولد : نیمه ی دوم بهار 67 در میدان رسالت تهران البته میگن به قیافمم بیشتر میخوره

در یک خانواده نه چندان مذهبی به دنیا اومدم

پدر یه وانت داشت و باهاش کار میکرد تا بتونه خرج زندگیشو در بیاره
یه خونه ی کوچیک نبش کوچه ای که نصفش خاکی بود بچگیام میرفتم میدون رسالت دعواهای میدون رو میدیدم !
بزرگتر که شدم یکم وضعمون بهتر شد و توی یکی از محله های نارمک خونه اجاره کردم پدرم!(خونش یکم بهتر بود) (با یه میدون بزرگ هم همجوار بود)
دبستان راهنمای اونجا بودم .ادمای جالبی اونجا نبودن کم کم منم همرنگ اونا شدم !وقتی همبازی اونا شدم !

یادمه دستمال کاغذی رو لوله می کردیم.دورش به مقوا می پیچیدیم.بعد لای دستمال کاغذی هم یه لوله کاغذ میذاشتیم و سرش و روشن می کردیم.وقتی می کشیدم خیلی می سوخت ولی دوستام از دودش تحسینم می کردن
بگذریم...
درسم خوب بود جزء بهترینهای مدرسه همه دوسم داشتن مخصوصا معلما ( به خاطر اینکه اوراق بچه ها رو میدادن تا من تصحیح کنم) در حقیقت اینجوری نبود زیر اب کاه نه ولی با سیاست بودم !!!!
شیطتنتهای دوره ی راهنمایم جوری بود که هیچکس ازم انتظار نداشت بچه زرنگ مدرسه ؟این کارو بکنه ؟البته غیر از درس نه قیافشو داشتم که همچین کاری رو کرده باشم نه سابقه ای داشتم !
به ظاهر اروم بودم توی کلاس هم میز دوم میشستم !
اوخر دوره ی راهنمای علاقه ی هنریم به سمت رپ تغییر مسیر داد !
البته اون روز فکر نمی کردم یه روز خودم رپ بخونم گوش میدادم و حالشو میبردم !
دوران دبیرستان محله باز عوض شد!!!(سمت مجدیه خونه خریدم با بهتر شدن اوضاع پدر)
از دوران دبیرستان همه چیز تغییر کرد !
اول دبیرستان با دو نفر اشنا شدم که گروهی به اسم گپ داشتن(سال 1380)
کارشون واسم خلی جالب بود اخه تا حالا رپ فارسی نشنیده بودم !
خلاصه :
گروه گپ اهنگاشونو به من دادن تا تمرین کنم بلکه یه روز بتونم باهاشون کار کنم !
علاقه ی عجیب و غریبی داشتم !اینقدر تمرین کردم که بعد از یک ما تونستم اهنگ بخونم !
در اوخر ابان 1380 یه البوم جمع کردم البته جای منتشر نشد !
اسم البوم(واسه الان بخون) بود . از نظر فنی خوب بود ولی از نظر شعر ضعیف بود !(محتوای شعریش شبیه گپ بود)
واسه همینم شروع به ترجمه ی اثار غربی کردم تا بفهمم موضوع رپ چیه . این چیزی نبود که بشه بهم درس داد !
از همون موقع درسم به شدت افت پیدا کرد .و دیگه شیطنت هام هم جوری نبود که بشه با سیاست قایمش کرد.کم کم شد م صدر نشین لیست سیاه مدرسه !
و ته کلاس نشین ها !!!!
ته کلاس دوستای بغل دستیم مسخرم میکردن دلیلش این بود که سر کلاس هم دس از سر شعر گفتن بر نمیداشتم !!!!!!!هر چند ضعیف ولی تمرین باعث شد که .. .البته از قبل اهل نوشتن بودم !!
داستان مینوشتم ! ادبیات قوی داشتم !ولی خب شعر رپ یه چیز دیگس!
کم کم سبک لباس پوشیدن هم تغیر کرد ! شلوارهایی که خشتکش زمین و جارو می کرد و تی شرت هایی که زانوهامو رو می پوشوند!
گروه 5 نفره با این سبک لباس تو مدرسه تشکل دادم !انگشت نما بود ..
دعواهای مدرسه رو خیلی دوس داشتم ! اگه روزی اتفاقی نمی افتاد با اون 4 نفر هم دیگه رو میزدیم !!
روز به روز تو ضمینه ی موسیقی فعالتر میشدم !یه نرم افزار نسبتا حرفه از یکی از دوستم یاد گرفتم
شعرامم بهتر میشد هر روز!! البته که گفتن این حرفا اسونه !
1381
با تمرین وتلاش زیاد شروع به تمرین خوندن کردم !
بدون اهنگ شعر مینوشتم !و تو راه مدرسه یکی از دوستام با دهن اهنگ مید منم شعرامو میخوندم !
تو همین زمان بود که به کلم خورد کار کنم و پولامو جمع کنم !تو یه شرکت طراحی(مال بابای یکی از دوستام بود )-( میدون انقلاب -برج مهستان) شروع به کار شدم هر کاری: ابدارچی منشی گارگری و.. بسته های مقوا رو از پایین برج میبردم و بر عکس(اسانسور خراب بود)(شانس من)
داشتم پولامو جمع میکردم که یکی از رفقا ازم قرص خواست منم با کمال میل بهش دادم که هیچ وقت ازش پس نگرفتم !نارو خوردن از رفیق خیلی سخته ولی نا امیدی بد تره !
با همون یه ذره پولی که واسم مونده بود باز شروع به کار کردم !
طی چهار سال تک اهنگای تو خونه با میکرفن معمولی ظبط کردم بلاخره سال 85 تونستم اولین البوم رسمی به اسم بهرام رو به صورت زیر زمینی منتشر کنم !
بهترین اهنگای این البوم از نظر خودم وبقیه !:
برقص با من" و "تشکر از مادرم"
همچنین در اون زمان در مسابقه فری استایل سایت ایران میکروفون شرکت کردم و تونستم مقام اول رو کسب کنم! با آهنگ "فقر
اکثر شعرامو چه الان چه قبل تو خیابون میگم !
وقتی پیاده میرم ! وقتی دارم قدم میزنم !
تو تاکسی تو اتوبوس ! و خیلی جاهای دیگه!
جاده با من حرف میزنه
بعد البوم اول هم بیکار نشستم !
اواسط 85 البوم دوم کار کردم !
عکس العمل مخاطبا باعث شد تا مستحکم تر کار کنم !
با یه استعداد رو به رو شدم و تصمیم گرفتم اونو با سبک خودم همرا کنم !من و ولفگان با هم همکار شدیم !!!!تا هم بتونم کمکی به اون کرده باشم هم البوم دوم رو متنوع تر کار کنم !
البوم دوم منتشر شد ! با نام (فرصت )
آلبوم فرصت با موفقیت آهنگهای "فرصت" ، "اذان" و "من با تو" مواجه شد!
انتقادهای خوبی هم از طرف مخاطبان مطرح شد که در پیشرفت امروزی من بی تاثیر نبودند.
برخورد مخاطبان باعث شد تا تلاشم رو چند برابر کنم ! تا جای که اواخر 85 تونستم سومین البوم خودم رو منتشر کردم اسم البوم هم درد دل بود
آلبوم درد دل با موفقیت عجیب و غریب آهنگهای "درد دل" ، "بن بست" ،"ایران پاک" و "سلطان رپ" روبرو شد !
بعد از اون هم که کاراهای دیگه ای .....
دیگه حال ندارم بنویسم ولی فکر کنم خودتون بدونید اگه توضیح بیشتری هم خواستین خبرم کنید !

                           

                           بیوگرافی حسین ابلیس

حسین .... معروف به حسین ابلیس 4 سال است که گروه ۰۵۱ را تشکیل داده وآلبوم زیبایی را با 41

آهنگ رپ بسیار زیبا را به دنیای رپ هدیه داده است.051 ابتدا فقط یک سایت بوده که از اینور اونور رپرها

برای سایت آهنگ براش میفرستادن(با توجه به اینکه سایتهیپ هاپ کم بوده )و اینا هم تو سایت 051

آهنگهارو آپ میکردن . تا اینکه ابلیس در 16 سالگی شروع به خوندن میکنه و با گروه 051 هم شروع

میکنه که کد مشهد هست و ابلیس هم مشهدی هست . تو اونگروه فقط حسین خواننده تک خون بوده

و عضم مهم دیگه گروه سیامک بوده . سیاه سفید هم قرار بوده بیاد که نیومده.و بعدا سیامک به سیاه

سفید پیوسته و بقیه اعضای گروه ( آهنگساز و هم خوانها ) میرن سر خونه زندگی خودشون .

ابلیس هم با گروه تهی و تتلو کار میکنه . ( به قول خودش میفته تو اکیپ تهی- تتلو ). اولین آهنگی هم

که با اونا میخونه همین 1001 شب هست .(که منم خیلی دوسش دارم )
آهنگهای ابلیس عبارت اند از :

انفجار 051
سرعت عمل _ Eblis Ft Slim
ابتکار ما
دست به دست _ Eblis Ft Slim
مستر _ Eblis Ft Slim
ضلعهای زندگی _ Omid Lakers Ft Eblis
رپ فارس 4 پایست _ Eblis Ft Felakat
عروسک بی چشم و رو _ Eblis Ft Tataloo
تو مستی _ Hichkas Ft Eblis Ft Enzo
نرو _ Roozbe Ft Eblis Ft Tohi
1001 شب _ Tataloo Ft Tohi Ft Eblis Ft Enzo
واقعیت _ Pishro Ft Eblis Ft Ali King Ft Tataloo
دیروز تا امروز _ Pishro Ft Eblis Ft Tighe Ft Tataloo
توبه _ Pishro Ft Eblis
رقص اندام 2 _ Tohi Ft Eblis
5 شنبه شب
اصل مطلب
ابلیس برگشت
غرق شده _ Eblis Ft Dj Amir
ایران _ Eblis Ft 2afm Ft Tohi
رفقا _ Eblis Ft Mr Killer
تو برای من زنده میمونی _ Eblis Ft Reza Ft karkas
عشق من _ Eblis Ft Reza
استیل رپ _ Eblis Ft Nergal
فاز هشت _ Eblis Ft Mobham
رسم بازی زندگی _ Eblis Ft Mr Killer
گفتم به تو _ Eblis Ft Siamak
فساد _ Eblis Ft Tohi
Eblis Ft Siamak _ You Dont Wanna **** With Me Son
Eblis Ft Tohi Ft Yar2 _ Daffing
کتری رو گاز
عمر من از دست رفتست _ Eblis Ft Felakat
ماییم بکس خلاف
گلوله _ Eblis Ft Tohi Ft 2afm
جوون ایرانی
خلیج فارس
پارتی
تاریخ 051
زنده میمونی
راه سیاه
که در ۸۰ درصد این آهنگها گروه ۰۵۱ هم هست.
البته آهنگ اجتماع ما هم به زودی میاد اما فعلا یه نسخش هست که با موبایل ضبط شده .
وقتی گزارشگر بی بی سی از ابلیس پرسید چرا ابلیس اون 2 دلیل آورد :
1 - از فیلم ترسناک خوشش میاد .
2 - ابلیس پشت میکروفن وسوسه های شیطانی رو دوست داره و اگه داف بیارن همونجا ...
و به تازگی از خبرگزاری اعلام شده که ابلیس به گروه ۰۲۱ پیوسته و از۰۵۱ جدا شده است وقتی از خود
ابلیس هم پرسیده شده این موضوع را تایید کرده است ... منتظر آهنگ ابلیس و ۰۲۱ با هم باشید...
الآن هم ابلیس۲۲سالشه و در دانشگاه ارمنستان درس میخونه

                         

                                بیوگرافی یاس

یاسر كه نام هنری یاس را برگزیده است، پس از فیلم خصوصی بازیگر سریال نرگس به شهرت رسید. او با قطعه «سی‌دی روبشكن»، موفق شد احساسات بسیاری از شنوندگان را تحریك كند. بعد از انتشار این آهنگ، نام یاس بر زبان‌ها افتاد. یاس بیست و پنج ساله از شش سال پیش، رپ‌خوانی را آغاز كرد. او سه روز پس از زلزلة بم قطعه بم را ضبط كرد كه تكستی كاملا احساسی و تأثیرگذار داشت. او در این آهنگ به تصویرسازی حادثه بم پرداخت. این به موقع آهنگ دادن‌ها، نشان می‌داد كه او شمی قوی دارد و می‌داند كی باید آهنگ را بسازد و آن را منتشر كند تا نامش را مطرح كند. یاس، رپ‌خوانی است كه تلاشی جدی برای دریافت مجوز نشان داده. او با همكاری شركت باربد، تلاش می‌كند تا آلبومش را به صورت مجاز منتشر كند ولی تا این لحظه درخواستش در وزارت ارشاد، بی‌جواب مانده است. ویژگی مهم تكست‌های یاس، خاصیت انتقادی اوست. او با لحنی نیش‌دار و گاهی آزاردهنده، خصوصیات بد مردم را از قبیل مرده‌پرستی، اعتیاد، بی‌غیرتی و... هدف قرار می‌دهد كه همواره باعث رنجش عده‌ای می‌شود. یاس معمولاً در بخش انتهایی تكست‌هایش از امید می‌گوید؛ از این كه می‌توان دوباره ساخت و دوباره‌ اندیشید. بدون شك، او مجازترین رپر ایرانی است. حاشیه‌های *رپ* *رپ* در كشور ما مانند بقیة پدیده‌های اجتماعی نوظهور، حواشی‌ای فراتر از متن دارد. بسیاری از تازه‌واردهای این سبك، فقط ظواهر *رپ* مانند لباس و كل‌كل بازی‌ها و جنگ‌های خیابانی را آموخته‌اند و به مسائل مهم‌تری چون جنبة انتقادی و اصلاح‌گرایانة آن، توجه نمی‌كنند. اگر در غرب بعضی سعی كرده‌اند با این نوع رفتار و موسیقی،‌مدلی از اعتراض را به‌ نمایش بگذارند، ما با یك رفتار غیرعقلایی و غیرایرانی به تقلید از بدترین ظواهر زندگی یك عده غیرهم‌وطن دست زده‌ایم. رپ‌خوان‌ها معمولاً لباس‌های گشاد می‌پوشند. شلوار گشاد با جیب‌های فراوان، یك ركابی بسكتبال كه بر روی تی‌شرتی ساده پوشیده می‌شود و كلاهی كه یا تا آخرین حد پایین آمده و یا كج قرار گرفته است. گردنبندی بزرگ كه حتی ممكن است گردنشان را خم كند. از دیگر زلم زیمبوهای آویزان به آن‌هاست رپرها معمولا در راه رفتن هم سر و دستشان را تكان می‌دهند و زیر لب شعرهایی را زمزمه می‌كنند. شما شاید در خیابان افرادی را دیده باشید كه كلاه خاصی بر سر دارند و با رفتارشان جماعتی را به خود مشغول كرده‌اند. یكی می‌خندد، یكی تعجب می‌كند و بعضی‌ها سر تكان می‌دهند. این‌ها همان دوستانی هستند كه راه رفتن خودشان را فراموش كرده‌اند. این تیپ از رپ‌خوان‌ها در حال افزایش‌اند، با فرهنگی آمریكایی كه هیچ سنخیتی با زندگی ما ندارد. آن‌ها برای جلب توجه و نشان دادن رپ‌خوان بودنشان معمولا در حال درگیری‌اند. برای هر حادثة كوچكی دعوا به راه می‌اندازند و قمه‌های آماده را از غلاف بیرون می‌كشند. متأسفانه تعداد زیادی از رپرهای مشهور پرشین *رپ*، به انواع و اقسام مواد روان گردان و اعتیادآور وابسته‌اند و با افتخار از این مواد در تكست‌ها سخن می‌گویند. اما در این میان هنوز رپرهای پاكی پیدا می‌شوند كه مجدانه برای رسیدن به استانداردهای دریافت مجوز، تلاش می‌كنند. آن‌ها موجب شده‌اند كه سیما نیز در برخی برنامه‌هایش، حداقل برای تفنن از آهنگ‌های *رپ* استفاده كند. همان‌طور كه در سریال«متهم‌گریخت» آهنگی با صدای رضا عطاران را در این سبك شنیدیم. در جشنواره امسال نیز تیتراژ پایانی فیلم «خط ممتد» به كارگردانی مانی تارخ، شعری *رپ* و با مضمون اجتماعی بود. شركت‌های زیرزمینی: به تازگی دو شركت كه توسط رپرهای جوان اداره می‌شوند، تصمیم به پخش و فروش زیرزمینی آلبوم‌های *رپ* گرفته‌اند. شركت دیوار یكی از آن‌هاست، این شركت،«رادیوی اینترنتی» با همین نام را هر هفته برای دانلود در سایتش قرار می‌دهد. این شركت، علاوه بر مصاحبه با رپرها در انجمن‌هایی به آموزش تكست‌نویسی و بیت سازی نیز مشغول است و كارشناسان آن به تحلیل موسیقی‌های منتشره و امتیازدهی به آنان می‌پردازند

 

                     بیوگرافی شاهین نجفی


سال‌های آغازین
شاهین نجفی زاده سال ۱۳۵۹ در بندر انزلی است و در گیلان زندگی می‌کرده‌است. وی زمانی که شش سال داشته است پدرش را از دست می دهدو بعدها نیز با اعتیاد برادرش روبه رو می شود. از این رو دوران کودکی را با سختی های گوناگون پشت سر گذاشت.[۵] او از نوجوانی به سرودن شعر و ترانه روی آورد و از هیجده سالگی نواختن ساز گیتار را در سبک‌های کلاسیک و فلامنکو نزد اساتید این ساز همانند سهراب فلک انگیز ، فرزاد دانشمند و حامد حمیدی آموخت. وی آوازهای هارمونی و سلفژ را نزد استاد سنگاچینی و استاد فریدون پوررضا آموخت و سپس آواز خواندن را در سبک‌های راک و اسپانیولی در ایران به صورت زیرزمینی آغاز کرد و با چند گروه مختلف همکاری کرده‌است. [۳] وی دانشجوی رشته جامعه شناسی بوده است و نظر خود را در محیط دانشگاه به طور صریح بیان می کرده است. از این جهت وی را به علت هنجار شکنی از دانشگاه اخراج کردند. [۲]

[ویرایش] مهاجرت به آلمان
پیش از مهاجرت به آلمان مدتی سرپرست یک گروه موسیقی زیرزمینی در ایران بود اما پس از دومین اجرا، ممنوع الصدا شد. [۶] وی در آلمان سرپرستی گروهی به نام «اینان» را نیز بر عهده داشت. وی سپس به گروه تپش ۲۰۱۲ پیوست. [۷]. با پیوستن او به این گروه و اجرای شعرهای سیاسی-اجتماعی‌اش، گروه تپش ۲۰۱۲ بیش از پیش مورد استقبال مخاطبان و رسانه‌های فارسی‌زبان قرار گرفته است[۸]

صفحه ای از شماره ۱۹۱۹۴ روزنامه کیهان که در دوشنبه، ۸ مهر ۱۳۸۷ منتشر شد، به انتقاد از فعالیت گروه تپش ۲۰۱۲ پرداخت.[۹] روزنامه کیهان در این شماره خود با عنوان «برقراری دموکراسی با دایره و تمبک»، در مورد گروه تپش ۲۰۱۲ این چنین نوشت:

 


« چندی است مخالفین جمهوری اسلامی اهداف براندازانه خود را در دانشگاه ها و در قالب تشکیل گروه های موسیقی دنبال می کنند.
اخیراً برخی از وبلاگ های دانشجویی اپوزیسیون با گرایش مارکسیستی، بیانیه ای از یک گروه موسیقی با عنوان تپش ۲۰۱۲ منتشر کرده اند که در آن از راه اندازی کمپین یک میلیون امضا (!) خبر می دهد این گروه خود را گروهی متشکل از تعدادی جوان ایرانی و آلمانی معرفی می کند که وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست. اعضای این گروه هدف خود از تشکیل چنین محفلی را تلاش برای جمع آوری امضا و ارائه آن در سالروز حقوق بشر (۱۰ دسامبر) به پارلمان اروپا در بروکسل اعلام کرده اند تا توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی را به شرایط حاکم در ایران و به اصطلاح نارضایتی مردم جلب کند». در بیانیه این گروه آمده است: گروه تپش ۲۰۱۲، با موسیقی، ویدئو و کنسرت برای حقوق بشر در ایران فعالیت می کند» نکته مهم دیگر در خصوص این تشکل آن است که پارلمان اروپا نیز از این طرح اعلام حمایت نموده است. گفتنی است استفاده از ترانه ترفند جدید گروه های مخالف نظام برای جذب دانشجویان است.[۱۰]
  »

[ویرایش] ما مرد نیستیم
نوشتار اصلی: آلبوم ما مرد نیستیم

شاهین نجفی در تاریخ ۱ می ‌۲۰۰۸، یعنی روز جهانی کارگر، آلبومی به نام ما مرد نیستیم را با همکاری گروه تپش ۲۰۱۲ منتشر ساخت. این آلبوم به طور رسمی آغاز حرفه وی در موسیقی رپ فارسی بود. این آلبوم بیشتر از هر آلبومی که تا پیش از آن در سبک رپ فارسی منتشر شده بود، مخاطب و شنونده جذب کرد.[۱۱]

 


همچنین ببینید: تک ترانه ما مرد نیستیم

[ویرایش] جدایی از تپش ۲۰۱۲
شاهین نجفی از ابتدای سال ۲۰۰۹ به همکاری خود با گروه تپش ۲۰۱۲ پایان داد.[۱۲] دلایل مختلفی در رابطه با جدایی وی از این گروه مطرح شده است . دلیل اصلی انتشار بدون اجازه ترانهٔ "طرف ما" از تلویزیون صدای آمریکا عنوان می شود. به هر جهت شاهین نجفی در رابطه با جدایی خود از این گروه اعلام کرد که بعدها امید پور یوسفی درباره انتشار ترانه "طرف ما" از تلویزیون صدای آمریکا گفت این موضوع سهواً اتفاق افتاده بود و شاهین نجفی نیز از اشتباه رخ داده گذشت.

[ویرایش] واکنش به انتخابات دهم ریاست جمهوری
شاهین نجفی نسبت حوادث پس از انتخابات ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ سکوت نکرد. وی در این راستا در مرداد ۱۳۸۸ تک ترانه ندا را به عنوان یادبودی برای ندا آقا سلطان منتشر نمود.[۱۳]. همچنین وی در بیست و هشتم شهریور ۱۳۸۸ آلبوم توهم را توسط نشر ایرانی - آلمانی پامس منتشر کرد که در این آلبوم نیز در چندین ترانه اعتراضاتی سنگین به دولت و حکومت جمهوری اسلامی و حوادث پس از انتخابات ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ قابل شنیدن است.[۱۴][۱۵]

از جمله این ترانه‌ها می توان به ترانه وقتی خدا خوابه اشاره نمود که مضمون آن اعتراض به دستگیری ها، تجاوز به زندانیان ، ولایت فقیه و دولت ایران بوده است. شاهین نجفی در قسمتی از این ترانه با موسیقی کوشیده تا صحنه تجاوز به دختری اسیر به نام ترانه موسوی را در ذهن شنوندگان و مخاطبان خود نمایان سازد. [۱۶]

روزنامه نیویورک تایمز در چاپ روز ۵ ژوئن ۲۰۱۰، در مقاله ای به جنبش موسیقی مقاومت و اعتراض در ایران پرداخت و ضمن معرفی و بررسی موسیقی شاهین نجفی، نامی از دیگر چهره های موسیقی مقاومت ایرانیان نظیر محسن نامجو ، استاد محمدرضا شجریان و شهرام ناظری برد. این مفاله در رابطه با موسیقی شاهین نجفی می گوید که «کلام موسیقی وی طوری است که گویی با یک چاقو شما را از وسط بِبُرند.» [۱۷]

[ویرایش] آنتی کاریزما
وی از ابتدای سال ۲۰۱۰ یک گروه موسیقی تحت عنوان آنتی کاریزما را تشکیل داد. این گروه سبک‌های راک و بلوز را دنبال می‌کند و متشکل از چهار نفر یعنی شاهین نجفی، بابک خزایی، آرمین مستعد و پژمان افشاری می باشد. [۱۸] این گروه اولین کنسرت‌های رپ و راک خود را در فستیوال ماه فوریه رپ فارسی که در سوئد برگزار شد، اجرا نمود و مورد استقبال قرار گرفت. [۱۸]

[ویرایش] فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی
 
اجرای موسیقی اعتراض توسط شاهین نجفی در دانشگاه جرج‌تاون واشنگتن به مناسبت روز دانشجوشاهین نجفی علاوه بر کار انفرادی موسیقی و کنسرت ها، فعالیت‌های موسیقی و اعتراضی خود را با مناسبت‌های گوناگون سیاسی و اجتماعی به شکل زنده اجرا نموده است. وی در اکتبر سال ۲۰۰۸ ، در یک کنفرانس در شهر اسن آلمان تحت عنوان «کنفرانس صلح» اجرایی داشته است. [۱۹].

شاهین نجفی به همراه جمعی زیادی از شاعران و نویسندگان در ۲۸ آگوست ۲۰۰۹ در «شب همبستگی با مبارزات آزادی خواهانه مردم ایران» در شهر استکهلم سوئد، به اجرای موسیقی اعتراضی و رپ پرداخت. [۲۰].

به مناسبت روز دانشجو یک مراسم بزرگداشت در ۶ دسامبر ۲۰۰۹ (مصادف با ۱۶ آذر ۱۳۸۸ ) واقع در دانشگاه جرج‌تاون واشنگتن برگزار شد که اجرای موسیقی این بزرگداشت را شاهین نجفی به همراه زیبا شیرازی برگزار نمود. [۲۱].

همچنین وی در حرکتی نمادین مقاله ای را در وب گاه خود منتشر ساخت و اعلام نمود که «تا آزادی ایران موی سرم را کوتاه نمی کنم». [۲۲].


حمایت شاهین نجفی از مجید توکلی با سر کردن حجاب[ویرایش] هک شدن وب‌سایت
در فروردین ماه سال ۱۳۸۹ وبگاه رسمی شاهین نجفی با دامنه اینترنتی www.shahinnajafi.net توسط سپاه سایبری جهاد مجازی هک شد. [۲۳]. [۲۴] [۲۴]. دو روز بعد از این هک سیستم وبسایت رسمی شاهین نجفی غیر فعال شد. سپاه سایبری جهاد مجازی پیامی را به عنوان پیام فتح معرفی نمود و در متن آن اشاره داشت که خواننده ملعونی بنام شاهین نجفی در موسیقی و سرود هایش به اسلام ، مذهب تشیع ، جمهوری اسلامی ، مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران توهین و فحاشی می نمود و از حامیان سرکرده منافقین و اشرار داخل کشور (میر حسین موسوی) می‌باشد و ارتباطات بسیاری با منافقینی همچون احمد باطبی دارد. [۲۵].

[ویرایش] جریان‌های مخالف
در سال ۱۳۸۶ ترانه ای تحت عنوان مطربان میهن فروش (لس آنجلسی ها) با کیفیت ضبط خانگی و زیر زمینی با صدای شاهین نجفی منتشر شد. این ترانه که از نخستین ترانه‌های وی در سبک رپ فارسی به شمار می رود ، محتوای تحقیر و ناسزاگویی نسبت به خوانندگان ایرانی در لس آنجلس را به دوش می کشد. بعدها رادیو زمانه در مصاحبه با شاهین نجفی پیرامون محتوای این ترانه سخن گفت و شاهین نجفی در پاسخ اعلام نمود: «این ترانه یک کار تمرینی و خانگی بوده و قرار هم بر انتشار آن نبوده است؛ چرا که پس از ضبط این ترانه وی به گروه تپش 2012 و تشکیلات انتشاراتی ترانه های آن پیوستم. از این جهت یک تجربه و تمرین بود اما نه از آن دسته کارهای تمرینی که تکرار شود.» امید پور یوسفی، سرپرست گروه تپش ۲۰۱۲ نیز درباره این مورد گفت: «هنرمندان، یک تکامل را دنبال می‌کنند و شاهین حالا به این مرحله رسیده است و می‌داند از شعر و آهنگ چه می‌خواهد.»[۲۶].

این ترانه در واقع سرآغازی برای تخریب شخصیت وی قلمداد می شود. چرا که از سال ۱۳۸۷ تاکنون وی بارها در وبگاهش مخالفت خود را با انتشار و ترویج آن ترانه اعلام نموده بود و منتشر کنندگان آن را از جمله افرادی خواند که تنها قصد تخریب شخصیتش را دارند. وی اعلام نمود که هنوز هم به برخی از مطالب آن ترانه از جمله مافیای موسیقی اعتقاد دارد اما حداقل برای چند نفر از خوانندگان نام برده شده در آن ترانه دیدگاهش را تغییر داده است. بسیاری از وبگاه‌های اینترنتی با اسامی مختلف دست به نقد و تحلیل آثار و شخصیت هنرمندان رپ فارسی می زنند که از جمله آن می توان به نقد شخصیت وی اشاره داشت. این وبگاه‌ها در تلاش بودند تا اعلام کنند که شاهین نجفی از آن جهت این ترانه را غیر رسمی می خواند تا به شخصیت هنری و شهرتش آسیبی نرسد. وبگاه OBERAP که اقدام به بررسی شخصیت و افشای حقایق در رابطه با هنرمندان رپ می پردازد در رابطه با شاهین نجفی و آن ترانه چنین می نویسد:

« آقای نجفی آهنگی به نام " مطربان میهن فروش " را خوانده بود که گویا آن زمان فکر نمیکرد که بعد‌ها سبک و موضوع اهنگهایش به طرفی‌ دیگر برود. به همین دلیل این اواخر ایشان سعی‌ زیادی برای نابود کردن آن اثر داشت اما باز هم موفق به این کار نشد. در آن آهنگ شاهین خواننده های لوس آنجلسی را به رگبار فحش می‌بندد. در میانه آن خواننده ها، عدّه‌ای رپر از جمله عرفان نیز وجود داشت. شاهین عرفان را در فستیوال سوئد می‌بیند و به خاطره اینکه بعدها مشکلی‌ برای شهرتش پیش نیاید، می‌گوید که این آهنگ مال ۴-۵ سال پیش بود که ویدئوهای عرفان را از کانالهای ماهواره‌ای میدیده است و کاملا نا آگاهانه این کار را انجام داده است. این در صورتی‌ است که عرفان اصلا ۴-۵ ساله پیش ویدئوی از خود پخش نکرده بود و آن زمان کسی‌ عرفان را نمیشناخت. آقای نجفی سیاست را بیش از حد وارد موزیک زیرزمینی ایران کرد. این کار او به خود او لطمه ای نزد، بلکه به رپ و موزیک زیرزمینی ایران ضربه وارد کرد. بسیاری از مردم آقای نجفی را به عنوان یک سیاستمدار میشناسند نه یک رپر..[۲۷]  »

این در حالی است که شاهین نجفی چندین ماه پیش از آن که در فستیوال رپ فارسی در سوئد حاضر گردد و با عرفان دیدار کند نیز بر کذایی و غیر رسمی بودن ترانه "مطربان میهن فروش" تاکید کرده است و خواهان توقف انتشار آن شد. از این جهت است نمی توان گفت وی در مقابل عرفان برای نخستین بار حرف از کذایی بودن آن ترانه زده است تا به شهرتش آسیب وارد شود. همچنین وی صحبتی نیز از دبدن و برداشت ظاهری از ویدیوهای خوانندگان نکرده است. از سویی دیگر نیز برخی معتقدند که وی خود در خارج از ایران شهرت یافت اما دست به ناسزاگویی و توهین به خوانندگان ایرانی در لس آنجلس می زند. در رابطه با این عقیده نیز شاهین نجفی مقالهٔ تندی را تحت عنوان پاسخی به بدخواهان در وبگاهش منتشر نمود

    مطالب ویژه

درباره وبلاگ

به این وبلاک خوش امدید این وبلاگ اسم و فامیل و شماره ی موبایل و بیوگرافی و فول اهنگ و ایدی همه ی رپرهای ایرانی گذاشته و در چند روز اینده مطالب به روز خواهد شد و این وبلاگ تمام اهنگ رپ فارس را در قالب 7 dvd رو اینترنت بزاره----بزودی-----
مدیر وبلاگ : آریا

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • در حال حاضر کدام یک از هنرمندان زیر طرفدار بیشتری دارد؟











فول اهنگ ها

افزودن سایت یا وبلاگ شما به 150 موتور جستجو